CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 16, 2005

ya allah..penatnye arini...huhu..penuh dugaan dan cabaran....hurmm tapi tak mematahkan semangat aku utk berciter kisah klasik demi masa depanku...skrg aku dah darjah 5...hehe berlaku perubahan besar dalam idup ku ketika ini
1) aku mengenal erti keciwa apabila tak terpilih masuk team badminton sekolah..frust giler..tp aku wakil sekolah main pingpong..heheheh..pendedahan awal n kalah pon awal gak
2)aku mengalami fasa perubahan drpd seorg budak perempuan kepada sorg remaja perempuan.. tingat betapa takutnyer aku masa tuh..dah laa kat sekolah..mujur akak si fizah..iaitu cikgu azizah ada n she told me how to wear pad..pastu dlm kelas BM kene asingkan ayat nafi,ayat penyata ayat soal dan sebagainyer..terketar2 tangan menulis..moker pucat giler...blk umah citer kat mak kat dlm bilik..pastu mintak excuse tanak gi sekolah agama sbb nnt kene baca quran.. malu dgn kawan2..hik hik hik
3)aku dah start membaca novel2 remaja..masa ni glemer novel dr creative enterprise.. novel 1st aku baca bertajuk "koqin karemo"...pastu bersambung dgn nadira..camellia gadisku dsb.. pinjam buku kat perpustakaan bergerak..setiap hari khamis..
4)pernah skali kene denda dgn cikgu fadli sbb aku terlupa bawak buku..die soh wat koir nyanyi kat tepi kelas adik aku..giler aaa..kang kantoi dgn abah mampos aku..aku lagi rela gaduh dgn cikgu drpd kene sebat dgn abah..mmg saitei aa masa tuh..tp cikgu tuh pon satu..isk2..aku pon kekko cuai gak aaa...pernah gak kene denda tulis "saya lupa bawa buku" 500 kali... tak pasal2 aku kene stay up sampai tgh2 malam..pastu bangun pagi..kat meja makan still menulis lg..mak aku pon heran homework apa laa yg tak siap2 lagi tuh..
5)cikgu fadli jugak suke kasi homework math sejumlah 50 soalan sehari..giler arhh..tapi takut kene denda..aku redah jugak aaa..
6)masa ni dah ada gang dah..heheh ahli2 gang aku yg aku igt adalah..ernie fadzlina, nadia ezdianie,nor hafizah,syarifah nor asyikin,nik rosmaniza,noraini,nurul izah,n wan nor syakilla
kitorg selalu rehat sama2...gempak gak diorg ni..sbb tempat rehat kitorg takde sapa berani kaco.. hik hik hik..
7)main netball mini utk budak2 darjah 5 ke bawah..hihi dpt no 2..masa game ni..org ckp aku budak manja oleh budak team sendiri dan budak team lain.. sbb baring atas riba cikgu-nama-tak-ingat masa rehat tgh hari.. (cikgu pompuan tau )..alaa cikgu tuh yg soh aku baring atas riba die..aku kan anak murid yg baik..kene menurut perintah..hiks hiks..
8)aku da pandai bawak moto..selalu gak aa merempit kat dalam jengka..hiks hiks..tapi tak berani bawak kat jalan besar lagi..
9)agak renggang dgn famili sbb syok berkawan..hiks hiks hiks..
takde idea nak citer apa sebenonyer...terasa beban yg membukit di bahu..2 hapyou n 1 chukan n kelas lagi n esok ada kelas...kepala pening dan pusing..tapi tak apalaaa...aku nak tido dulu...