CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 19, 2005

aku dah tamat darjah 6 dgn penuh kesukaan..masa nak pilih sek men ni..sepatutnyer aku leh dpt masuk asrama penuh atau asrama felda..utk masuk sek2 demikian aku kene amek ujian IQ.. tp masa test tuh...ujian aku rendah giler..abah aku mcm marah giler aaa...apalaaa ujian IQ rendah.. tak mcm budak dpt 4A..akhirnyer aku dpt laa masuk sek men ren jengka 2..aku masuk Kelas Rancangan Khas(kelas budak2 yg dpt 4A or 3A masa upsr tp tak dpt masuk SBP)maka bermulalah kisah hidupku di asrama
1)minggu orientasi bermula...aku pon kene buli giler...jahat aa sempai2..aku heran aaa apsal org pes taim kenal or tak kenal aku terus nyampah dgn aku...wake wakaran...masa ni membuatkan aku nyampah giler dgn sekolah ni..aku panggil sekolah ni sekolah busuk..
2)tp dpt peluang membalas dendam kat sempai pompuan yg buli aku tuh masa main bola baling.. aku tuju perut die..padan moker sapa suh jadi keeper..kan dah kene...
3)jadi pengawas..hehehe kali ni cabaran lebih..sbb kene jadi mc masa perhimpunan..uniform kaler ijo kain biru tua..kasut itam...
4) masa bengkel utk pengawas2 ketua kelas...dr f1~f6..masa ni ada segrup akak2 f3 yg baik dgn aku...kak min (bla bla khairiah),kak dila (faradila) kak naja (najatun naemah) dgn kak erna(nor erna) masa bengkel tuh aku segrup dgn diorg..masa ni masih bodo2 lagi n bengkel itu berakhir dgn "Aja(nick kat sana), abg rahmat kem salam" wohohoho culture shock2..masa ni budak2 kelas aku pon jadik posmen brader rahmat tuh.. hiks hiks hiks..pastu si azizi plak sampaikan slm abg zul..aku dh stat pening dh..sapo plak laaa die2 ni...last2 aku kenal gak...azizi tunjuk dr jauh.. heheh abg zul lg ensem drpd abg rahmat...tp aku lg direkemenkan abg rahmat..tatau pesal... huhu tapi...rahmat tuh kakak die garang nak mampos...semenjak gosip2 kitorg hangat2 taik ayam.. akak die selalu kasi jelingan power kat aku..mcm aku nak sgt adik die..last2 gosip tuh diam gitu saje..sbb aku wat bodo..n diorg dh malas nak masuk line..ahahah
5)masa f1 aku banyak kali kene rotan dgn warden..sbb fly laa..balik umah tak bgtau cikgu..dan pelbagai kesalahan lain...dah laa kene rotan dgn warden laki..malu gak aaa...pastu asrama aku tak kasi kete mak bapak masuk kaw asrama..aku cuak giler kalo abah aku dtg...sbb die akan park keta dlm kaw asrama..pastu asyik2 aku jek laa kene perli masa perjumpaan hostel..
6) setiap kali aku balik lewat ke asrama *aku sek sessi petang*..setiap kali balik lewat tuh..abah akan sediakan surat rasmi..konon2 aku sakit laa demam laaa tuh yg kene balik lewat tuh..
7) masa ni abah selalu soh aku balik sendiri naik bas..tp aku tamo..takut...
8) masa ni kitorg nyer relationship dlm kelas sgt best giler...aku paling suker kelas sejarah.. suke tahap tak hengat sampaikan buku teks sejarah f4 f5 aku dah stat stadi..aku jugak suke english...sampaikan karangan akak2 f2 f3 aku buatkan...mueheheheh *saya budak rajin belajar*
9)masa ni jadi team pelapis utk netball sek..hehehe
10) hari terbukak asrama..kitorg leh melawat hostel laki dak laki leh lawat hostel kitorg..masa ni aku tak lekat kat hostel..gi jengah hostel member2 laki aku..igt lagi..ada budak kelas aku nama rushaidi..die ni hari2 pinjam pensel n pen org tak pulang..skali bukak loker die..huhhh penuh sebalang pen dgn pensel...kawan aku pon pilih aa mana satu pen die..amek semula.. blk drpd hostel tuh..kak dila citer..ada boy baring kat katil aku tanak bangun2...biler aku tanye sapa die tak jawab..tah lupa nak tanya sampai skrg...
11)rutin harian kat hostel..kene bangun before kul 7..mandi n basuh2 baju..gi brekpes.. kemas katil n wat homework or pape persediaan nk gi skul..kol 10 ngaji dgn kelas fardhu ain..ada ustazah dtg..sampai kol 11.30..pastu kol 12.30 makan tgh hari..pastu ready2 nak kene kuo drpd hostel before kol 1..sekolah sampai kul 6...pastu balik.makan malam..pastu siap2 apa sumer solat maghrib..gi prep..solat isya pastu supper..pastu tido..wiken plak...hari sabtu kene solat subuh jemaah..kol 6 kot..pastu 6.30 gi jogging satu kawasan jengka.. tp aku suke jalan2...weheheh pastu brekpes..pastu xtvt bebas..sepanjang hari...kalo ahad plak..lepas subuh kene mandi..maksudnyer lepas kol 7 takleh ada sapa yg mandi.. gi morning call..pastu gotong royong bersihkan kaw asrama..pastu xtvt bebas..sampai ke mlm tuh kene prep..
12)skodeng2 perkara biasa...wehehheheh...hostel berhadapan tp pintu tak berhadapan laa..kalo tak tsurai gak...besa kalo ada org kat padang...kepala bertutup tp pakai suar pendek..wahahah
13)masa ni aku hairan dgn perubahan2 dlm diri sama ada dr segi fizikal dan mental..jadi aku pon gemar berulit dgn buku2 psikologi yg menerangkan sumer mende tuh..kire takde laa shock sgt
14)masa ni pakcik atuk n makcik serta anak bongsu die nak gi haji..so kitorg pon pakat2 aa kumpul kat umah die..muehehehe masa ni aku TERusha sorg anak org yg skema nerd pendiam dan selalu bermain dgn adik die..igt2 luper aa plak moker die masa tuh..cumanyer die bersongkok n specky..huhu..tinggi n kurus kudut...nak tanye kat kezen aku...segan sbb kezen aku tuh pon tak akil baligh lagi..mana dia tau pasal hal2 keremajaan ni..wahahah so aku pon diam jek laa sambil aku meletakkan nick name die dlm cache memory aku..kui kui kui..
tuh jek laa kot...heheheh malas nak citer panjang2...