CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 09, 2005

taraaaaaaaaa...ahahahah oooo kalian mau lari yaaaa...takpa2.huhu terhakis hati..wehehehe lagi 22 hari...hari ni slot utk aku berciter ketika aku berumur 4 ~ 5 tahun..aku tak bape igt dgn btoi...tp umur before aku masuk sekolah tadika. mesti kalian berasa hairan dan ragu2 mengenai fakta2 yg telah aku kemukakan..cemana aku leh igt sumer mende tuh..untuk pengetahuan am kalian.. aku mempunyai keluarga yg suka bercerita dan mengimbas mengenai kenangan kami ketika kecil dan sebelum kami lahir..tambahan pula setiap tahun..abah kami pasti akan membawa kami mengimbas kembali tempat2 kenangan kami dahulu2..banyak kat johor laa..sambil menziarah2 sahabat lama..sambil berjalan..sambil bercerita..even aku kat sini pon..setiap kali aku balik..hampir saban malam kami akan bercerita kepada adik2 kami..tentang kenangan kami ketika dulu2..
1)masa ni dari umah bawah..kami berpindah ke umah atas..inilah detik2 perpisahan antara aku dgn ujai..kat umah atas dpn umah kami ada bukit yg menjadi tempat permainan kami
2)kat umah atas aku ada kawan baru bernama cicam..tak igt nama penuh..nizam kot..die tua drpd aku sbb die g sekolah dulu..yg paling aku igt skali biler masa aku main buaian dgn cicam kat dpn umah die..mak aku curik2 bawak keta abah..along dok tepi sambil meriba amat..pastu kedebom kebabomm..mak bergesel dgn tiang umah..abeh kemik tepi pintu keta abah..
3)masa ni abah suke belikan alan permainan yg canggih2 dan beso2..ada skali beli keta control beso...bawak gi kfc..tertinggal..ampeh..pastu beli kapal terbang yg leh gerak2..pastu kapal terbang tuh kejo alan..die takut die amek kapal terbang tuh..die pecahkan sbb die takut.. ampeh btoi..aku marah giler..masa ni gak..sebulan skali mesti gi makan kfc..hihihihi..suke2..
4)abah dah ada kamera..dpt hadiah drpd kfc..masa ni byk gak aa gambo..tp takde dlm simpanan.. gambo aku yg ada adalah..pakai gaun kaler pink..kasut merah..bibir merah.. muker mcm anak cina..tp kulit itam mcm org india..
5)cicam pindah...aku dpt kawan baru nama norziana..die pon tua drpd aku sbb die gi sekolah dulu..kawan2 aku yg lain plak spt rizal,arwah remy,riana(diorg adik beradik),arwah limi,yati, fizah,mamat(diorg adik beradik),asrel,asri(adik beradik)..masa tuh budak2 besar rajin main galah panjang..yg tak sekolah lagi kene jadi cheerleader..igt lg..masa tuh sapa tah tertepis spek mate along..huhu terus die majuk menangis...pastu aku dgn angah selaku adik beradik sejati ikot along balik dan berasa marah dgn org yg tertepis spek die..
6)ada pokok nangka...1st and last time aku memanjat pokok adalah pokok nangka tuh..sampai ke puncak die aku panjat..pastu ada gak main kawen2..tp kitorg kawen dgn adik beradik sendiri. aku kawen dgn alan..wahahha..
7) abah ajar along naik moto..tah mcm mana along tekan hapa kebende..melompat moto tuh..terjelepuk die kat atas tanah..pastu nangis..huuu sakit wooo..
8)amat minum petrol masa kitorg tgh makan lepas cuci keta..tuh pon sapa tah sedar..tgh die weng weng..kelam kabut giler..mak abah n sapa jek ikut gi spital..aku n lain2 tinggal kat umah.. sambil diawasi dgn jiran kami..kene tahan kat spital lebih dr seminggu..kalo cium dkt2 amat masa tuh..bau petrol..wahahaha..mujur idup..masa kecik2 mmg pembesaran die sorg yg nampak terbantut..sedangkan yg lain2 besar giler..wahahah
9)masa ni aku kalo demam jek...3 org kene pegang aku utk diberi makan ubat,..huuuhuuu pahit giler..tp gi klinik suker sbb nnt dpt coklat...asal aku demam jekk..along dgn angah aku sibuk nk dgr bunyi dada aku..ye laaa aku lelah kan..diorg ckp ada anjing dlm dada aku..aku pon bayangkan dlm dada aku ada anjing..huuuu haram wooooo...
10)kisah yg sumer org dlm keluarga aku AKAN dan WAJIB ingat mengenai aku adalah..aku telah dikerintingkan rambut oleh makcik limah...masa tuh fesyen kerinting2 gelemer..rambut aku asal2 yg lurus giler mcm anak cina tuh tlh kerinting2 mcm anjing punyer rambut... giler horror giler..maji teruk...kalah ten nen pa azim..(sori terinterpreme nama azim)...akak2 aku panggil aku anjing giler...dan efek die sampai skrg..rambut aku tak bape lurus seperti zaman kanak2 ku...semenjak kes itu..rambut aku tak pernah aku biar panjang paras bawah tinge..
11)panjang sikit kisah ni yekk..2 tabiat n hobi aku adalah..berangan dan melukis org pompuan dgn pelbagai fesyen baju..kalo laa bakat tuh diasah sampai skrg..mesti aku dh berjaya sbg fesyen designer...ada gak tabiat buruk aku..tp tak baik mendedahkan keaiban sendiri..huhu.. biarlaa dia tersimpan dilubuk kenangan aku dan keluargaku
12)masa ni aku selalu tgk along n her friends berlatih debate...masa tu tatau apa yg diorg buat.. aku just dgr sambil berpk..apsal along marah org ni...die ckp dgn sapa..sbb masing2 bercakap sorg diri..(padahal berlatih debat)
13)satu perkara membahagiakan aku adalah...masa abah balik kerja..aku dgn alan berkejar mendptkan abah..pastu abah amek n dukung aku...wahahahah bahagia
14) tp aku selalu dirotan oleh abah sbb hari2 gi main dgn kengkawan..abah soh bukak surat kabar..soh blajar membaca sbb nnt nak masuk sekolah senang..aku benci surat kabar.. aku benci kene soh membaca..aku sanggup menangis n kene rotan drpd belajar membaca..
15) masa ni dh kenal perkataan RESDUNG..sbb along kene resdung..tgk die nangis sbb kene berubat resdung pakai kayu asap2 mcm rokok..
16)berjalan ke kl..ikut makcik pah dgn pakcik hamid balik kampung...ehh balik bandar.. sbb kampung diorg kat kl..aku rasa tuh pes taim gi kl..masa kat kampung diorg..aku tergelincir dlm bilik air..abeh basah baju aku..dah laa takde baju spare..pastu makcik pah kasi aku baju tidur.. pastu aku dok berkurung jekk sbb malu dgn org lain..tah pape tah..*masa ni dh kenal perasaan malu*
17)masa ni aku ada opah yg kaya raya..umah die besar kat lereng bukit kat melaka..masa kenduri kawen adik abah yg merupakan anak angkat dia..igt lg..mak aku pakaikan aku seluar getah polka dot kaler merah putih.. masa tuh tak kenal lagi penggunaan pampers..

wahhhh panjangnya entry kali ini..hiihihi...takpelaa..masa ni dah ada daya ingatan sendiri.. so kisah panjang sikit laa..mungkin akan datang menjadi lebih panjang..wahahah bukan niatku nak mempromote besday(hipokritnyer aku)...tapi nk igt balik kenangan dulu2..mana tau leh jadi bantuan kot2 tiba satu hari nnt aku memerlukan bantuan korg utk mengingat..boleh korg tulun citerkan balik kat aku..hihihi sekian...aku nak melompat2 kat blog org di pagi jumaat ini...bubye