CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, December 10, 2005

hai hai haiiii....tibalah kita di episod seterusnya...masih ada 21 hari lagi utk aku bercerita... kali ni kisah aku masuk sekolah tadika plak...hik hikhik
1) aku sangat gembira dpt masuk sekolah tadika....aku tak paham kenapa bdk2 lain menangis2 tanak gi sekolah tadika..dan org pelik kenapa abah aku tinggalkan aku sorg2 tercongok kat tadika tanpa ditemani oleh ibu bapa..
2)cikgu tadika aku bernama cikgu tumirah...cikgu tumirah merupakan org kampung abah yg merangkap abah punyer secret admirer...tahpape abah aku...cikgu tumirah juga merupakan cikgu kepada along angah aku dan alan...wahahhaha
3) uniform tadika aku berwarna coklat cair utk baju dan coklat pekat untuk skirt...
4) pernah ter uk uk dlm kelas...wahahah besalaaa budak2....(*_*)
5) ada skali..baju sekolah aku basah..kene gi sekolah pakai baju besa...nangis2 tamo gi.. sbb malu dgn budak2 lain yg pakai uniform..(aku ni pemalu laa orgnyer..)
6) dah ada ramai kawan....yg baik dgn aku ada 2 org...khalid dgn fadli dgn ithnain.. *apsal kawan2 aku yg aku igt sumer laki*
7) masa sukan tadika..aku main acara susun nombor...masa latihan selalu dpt no 1...tp masa sukan sebenar dpt no akhir sbb grup aku pakai kertas..grup lain pakai papan kayu..abeh terbang kertas2 tuh..T_T sedih tak terperi masa tuh..
8)pernah bawak bekal gi sek..sbb tgk along n angah bawak bekal...mak bekalkan nasi goreng n telur mata kerbau..tp segan nk makan dlm kelas..sbb kat tadika kan ada makanan..so aku makan bawah pokok..
9)kat tadika ada replika rumah peneroka dgn alat2 permainan..best nyer main masa tuh..
10)cikgu ckp budak tadika takleh bawak duit gi sekolah..masa tuh mak aku kasik 20 sen utk beli eskrem...tapi duit tuh tergolek pling pling2...jatuh dpn cikgu..biler cikgu tanya duit sapa.. sorg pon tak ngaku..last2 cikgu amek...huwaaaa cikguuuu tuh duit sayaaaa,,hati terhakis tgk duit tuh masuk tabung
11)masa tuh tgk abah lukiskan lukisan bertajuk "rumah saya"..angah nyer homework..sbb angah tangan kayu tak pandai melukis..lawa giler lukisan..huhu..masa tgh syok2 melukis tetiba alan menjerit dr atas bukit...rupa2nyer die main pisau gillete yg abah wat asah pensel kaler utk menghiris peha die...dah kene jahit..mak ckp..mujur tak hiris tut die..kalo tak...nyeheheh pk senirik
12)masa ni kalo balik kampung waktu malam..kitorg berebut2 tanak dok tepi tingkap..sbb on the way nak balik telok bogak...banyak giler kubur...dan abah aku ni tah apa tebiat die.. tau aaa pemanis dgn telok bogak dkt n biler2 bleh balik..tp jangan aaaa balik tgh2 malam...suke sgt tgh2 malam die balik umah atuk...kekadang biler kat umah atuk..dah malam2 nak balik pemanis.. bkn nk tomaru situ..
13)masa ni azim lahir...mak su ani n mak jun jaga kitorg...masa ni diorg bujangan lagi..ada satu peristiwa ngeri..waahhaha ngerilaa sangat..masa azim baby..die nangisssss tak henti2..sayu jek sore die nangis..abah dh ilang ikhtiar..mak dh pucat..kitorg nyuruk blakang abah..mak su ani ada masa ni..die pon senyap jekk..last2 abah baca subhanallah alhamdulillah la illahaillah allahuakbar...sampai azim senyappp pastu diam..kisah ni ada kaitan dgn jiran aku..sbb jiran aku terpaksa mewarisi satu keris "berpenghuni" dprd atuk die..so sebln skali jiran aku kene perasap keris tuh..mmg bau kemenyan meresap sampai kat umah kitorg..tp malam tuh pes taim.. seblom n selepas mlm tuh takde..tak leh nk salah kan die..sbb die pon terpaksa..
14) aku rasa azim laa baby paling comel kot dlm famili aku..sbb ramai giler kawan2 mak abah aku suke kat azim ni...bayangkan dr die kecik sampai ke skrg mak ngah aku panggil die budak ensem...cemburu2
15)masa ni mak bergiat aktif terhadap amway...seminggu skali sure gi party tupperware laa.. demonstrasi laa..apa laaa..aku pon ikot skali mak gi promote barangan amway..kekadang kene tinggal kat umah kawan abah kat pekan jabi...
16)masa akhir tahun tadika...aku masuk persembahan nasyid..hahah pakai baju kurung kaler merah..tak igt lagu apa..tp malangnya..masa tuh ujan lebat turun..wahaha adakah kerana lagu tuh tak sedap..pastu pakai jubah n topi dpt sijil tamat tadika...
17)persembahan akhir tahun sek ren plak...masa tuh aku takjub giler biler ada persembahan gimrama....aaaaa canggih tak felda pemanis satu... ada team gimrama...salah sorg gimnas tuh adalah kawan along...nama dia best..rita adila hanim...kenapa aku igt nama dia..sbb die dah jadi makcik kitorg dgn mengahwini sepupu abah..wahahahah..pi mai pi mai tang tu gak..
18) satu lg persembahan..cinderella...sapa jadi cinderella...hasrel..wahaha sumer yg wat show tuh laki...n hasrel kategori pretty boy...dgn kulit putih kuning..n mata coklat cair..amat secocok utk dijadikan cinderella..
19)anak jiran...arwah rizal n riana setiap minggu kene gi spital..sbb diorg kene penyakit anemia..ada skali main perang2..baling batu..team dak laki atas bukit..dak pompuan bawah bukit..permainan yg bahaya..skali baling terkena kepala arwah rizal..berdarah abeh..dah laa kawan tuh kurang darah...kene baling lagi..cuak giler..kene gi spital kot lepas tuh..
20)musim tadika dh tamat dgn bahagianya..cuti sekolah...main main main main main mainnnnn ajeeee kerja nyerrrr...