CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 12, 2005

aku berjaya graduate dr sekolah tadika...maka tibalah masa utk aku memasuki persekolahan formal...aku melanjutkan pelajaran di sek keb F pemanis satu...di johor..kanak2 tahun 1 hingga tahun 4 akan memakai pinafore..tp aku adalah satu2nyer budak pompuan yg pakai baju kurung.. hihih maka dgn itu aku menjadi pelajar kesayangan ustaz...oklaa sambung citer
1)aku kelas satu biru..pernah didenda oleh cikgu krn bising dlm kelas..hihi
2)bulan march abah kene pindah jengka 16..aku sgt sedih kerana tatau jengka 16 katne..aku cuma terdgr kwn2 abah mempadanmokerkan abah..kerana tercampak kat tengah hutan belantara..diorg ckp silap2 leh nampak gajah melintas..
3)sampai ke jengka..huwaaa pesal masuk dlm jengka 16 jalan die bukan jalan tar..hutan disana sini.. kaw perkampungan yg takbest...nak balik johorrrrrr...
4)hari kedua kat pahang,..takde kawan nak bermain..skali ada sorg dak pompuan kuo drpd umah die..so kami pon berkawan..nama dia farah..
5)sessi bersekola bermula..aku angah n along masuk sek..bdk2 pahang gi sekolah pakai baju kurung...hihi mujur aku ada baju kurung.tp budak2 sume pakai tudung kecuali aku...masuk kelas 1 budi..cikgu aku bernama cikgu salmah.. pelajaran pertama aku adalah "saya ada seekor burung"...
6)aku culture shock..di johor...kami membahasakan diri sbg "kiter" atau "saya"..tp kat pahang diorg ckp "kami"..di johor panggil org "awak" tp kat phg panggil org "hang"..pastu "tolak" menjd " tolok"... "pasar lambak" dipanggil "pekan sehari"..kenal dgn keropok lekor..sekolah di jhr tak yah kutip sampah pagi2..tp kat pahang kene kutip sampah hari2..
7)eletricity kat jengka cuma sampai kol 10 mlm shj..selalu berlaku keputusan belakan air..
8)masa ni addicted dgn citer miro attack..dan satu citer omputeh yg bertajuk..the right to love.. wahahaha kecik2 lagi udah romantis gittew...
9)dah ada kawan...sahabat baik aku bernama rohanita..kami sama tinggi n merupakan dak pompuan paling tinggi kat darjah satu...maka kami selalu berdiri di blakang skali..pastu igt lg.. ada sorg kwn kami nama norazah..die selalu menangis kuat2 kalo takdak sapa tunggu kat tepi kelas..selalunyer akak die tunggu b4 akak die gi sek men sessi ptg...die nangis sampai masuk bawah meja
10)buat persembahan semasa english day...nyanyi lagu one little 2 little 3 little indiannnn.. pakai skirt kaler merah...
11)mid sem dpt no 2..final pon dpt no 2..blakang anak cikgu yg bernama hadi firdaus...merasalaa naik pentas amek hadiah..hihi..masa ni along upsr pon dpt 4A
12)akhir tahun 1 aku dh pandai membaca,...mula2 aku tau aku pandai membaca biler aku tgk buku red riding hood versi bm..aku leh baca tanpa perlu mengeja...aku sgt hairan..pastu amek paper,..aku try lagi..ek eeee aku dh pandai membaca<==bisik hatiku.. hari isnin tuh... aku beria nk baca dpn kelas... pastu bertolak2 dgn si tini.. rupa2 die pon dh pandai membaca jugak..
13)aku dh sesuai dok kat jengka..redha menerima kekurangan jengka... akhir darjah 1 tetiba masuk pembajak apa sumer.. rupa2nyer diorg nk buat jalan tar... kat dlm jengka.. alhamdulillah ..kalo tak haru gakkk..masa ni letrik pon dh ada 24 hr..maka mak n the geng mula membeli peti ais..hihihih dan blender...masa takde letrik dulu mak pakai penggiling yg berat giler..
14) afiq lahir...1st baby from pahang..masa ni susahnyerrr sbb takdak sapa nak care pasal mak n kami..along masa ni darjah 6...bdk2 lagi..mujur jiran membantu..dah laaa masa kelahiran afiq tuh kat jengka dah beberapa hari takde air..menurut citer abah..sejak kelahiran alan..sampaaaiii laaa kelahiran razi...kami akan mengalami keputusan bekalan air..tak kire sama ada kat johor atau pon kat pahang..masa ni mmg kene survive giler2...sbb takde sedara mara yg membantu.. ade takde..pak sedara abah kat jengka 1..
15)seblom afiq lahir..kami dikunjungi bapak sedara abah dr kl...atuk ya dgn nenek seri... terkejut aku sbb atuk ya ni pensyarah kat uitm..n nenek seri tuh engineer kat electrolux.. die ada anak yg sebaya n senama dgn aku iaitu siti hajar..pastu subuh tuh diorg sampai..pagi nyer nenek seri nak bersalin..wahahah kelam kelibut abah gi carik bidan kampung...stat moto gi keliling jengka..pastu minyak plak abeh..tgh abah menolak moto tuh..ada sepasang somi isteri baru balik ladang menegur abah..abah citer2 apa sumer..alhamdulillah isteri die merupakan bidan kampung...masa baby tuh nk lahir..kami sumer dihalau main kat luar..*elehh kalo tak kene halau pon kami gi main kat lua gak*..alhamdulillah...nenek seri dpt baby jengka..hihihi
16)beraya kat jengka..tp 1st raya tuh balik kampung..mak aku meratap menangis nak balik kg.. wahahaha..tak igt suasana raya kat jengka masa tuh...

dah laaa..tuh jekk..yg lain2 ada bykkk..tp kesemuanya utk simpanan sendiri...hihihih..