CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 11, 2006

angah: oikk
angah: masak pe raya?
angah: oikk
angah: org kg.. seme kem salam
angah: tadi.. anak mak pah beserta ngan mak n abahnya.. datang beraya
angah: rajin betul dia datang beraya umah kite
angah: dulu.. raya puasa pon dia beraya gaks
angah: arituh... kite, mak n abah.. terserempak ngan dia on the way back from kuantan
angah: dia pon nnak ke kuantan gak.. kemudian... accidently, dia isi minyak kat tmpat yg sama
angah: cam ada jodoh jer...
angah: hehehehee
******************************************************************

arghhh sabar2...taim aku ade ghaye kat jengka takde plak "org" nak dtg beraya (org= balak2 ensem)..biler taim aku takde..sebooookkkk jek dtg ramai2..bengkek btoi.. huhhh tak puas ati...taim aku balik cuti tak de plakkk budak tuh balik... yg aku jupe cuma mak diorg..kekadang bapak diorg...huhhh tak pon anak laki diorg..yg tak akil baligh lg...iskk tak puas ati btoiii...adakah ini boleh diklasifikasikan sebagai diskriminasi kaum..wahahahah mengarut laa plak...

**********************************************************
raya haji kalo pd korg besa2..pd aku luar besa..raya haji dolu2 aku sambut kat jengka jeks..utk pengetahuan korg..beraya di jengka ibarat beraya di seluruh semenanjung malaysia..apa tak nyer..peneroka felda terdiri drpd org perlis..sampai laa ke johor nun...so mission kitorg pagi ghaye adalah..tunggu abah balik dr masjid. pastu makan2 alas perut kat umah...pastu aim umah org yg terkenal dgn kepandaian memasak..jahat tak.tak pon kawan2 mak yg dah citer die bakal masak apa masa raya...kalo gi ghaye umah org asal dr utara..sure ada laksa..laksam pastu ketupat daun palas..dsb..kalo gi umah org dr kelantan..akan ada kuzi dan mcm2.. pastu kalo gi umah org terengganu ada nasi dagang..kalo jawa selangor plak.. die punyer sambal goreng lain dgn jawa johor..pastu ada kuah masak lemak yg pedas.. lupe ke nama die..kalo jawa sini masak soto..jawa sana masak lontong..kalo umah pahang plak..dgn juadah istimewa org pahang..n9 dgn rendang pedas nyer..tapi melaka aku tatau aaaa..sbb rasa mcm tak pernah ghaye kat umah org melaka..hiks hiks..tp hidangan wajib yg ada..lemang ketupat rendang n ayam masak merah..pelbagai rasa pelbagai perisa..bayangkan kat satu jengka ada lebih kurang 408 buah rumah..besa kitorg meronda dlm 10% umah kawan2 abah..termasuk umah ustaz2 dgn cecikgu..ni blom lg umah kawan2 abah kat jengka lain..pastu sedara mara kat jengka 1...pastu raya haji ke2...memasing berebut motor..sbb nak meronda dgn kawan2...tp aku selalu dpt motor..sbb aku dok asrama..hiks hiks...besttttttttt....

adeihhhhh ghaye...adakah aku sempat beraya di jengka 13...hurmmm harap2 sempat seblom terlambat..hiks hiks hiks