CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 28, 2004

cooking party

pagi ni akibat layan sembang dgn mar...aku pon tlh berjaya masuk tido kol 6 pagi...pastu kol 7.41 peanut dgn baik hati nyer tlh mengejutkan aku utk bgn dan bersiap ke cooking party anjuran nakamizo sensei....dgn penuh kemamaian aku bersiap n tunggu abg awie sampai....dlm kete sambung tido sat..kendian sampai ke tempat yg di tuju iaitu kompal hall...aku puas berfikir kenapa nama die kompal....setelah diperiksa2 rupa2nyer perkataan kompal tuh berasal dr perkataan jawa iaitu kompol...yg membawa erti berkumpul....tp kene sebut dgn sengau yg betol..kerana jika disebut dgn sengau yg salah maka artinya menjadi lain...hahaha kompal hall setinggi 7 tingkat kotttt....menjadi tempat berkumpulnya masyarakat oita dan beraktiviti di situ...sampai2 jek pengerusi majlis dh beri ucapan...hikhikhik...pastu bersiap2 utk memulakan proses mengajar org masak...
antara negara2 yg mengambil bahagia iaitu malaysia,china,korea,paraguay dan brazil....kitorg masak roti jala yg diketuai oleh peanut dan kari ayam.. hikhikhik aku laaa jd leader...pastu dibantu oleh makcik2 pakcik2 dan abg2 yg berminat nak nyibuk memasak kari...ada bro dr indon...sambil ngajo diorg masak sambil meninjau negara lain punyer masakan....ayam sume amik ayam halal kecuali ada hidangan babi masak nenas....huhu..yg bertanda kuning adalah halal sebeno2nyer yg mana dlm masakan itu tiada arak,mirin dan sebagainya...hikhikhik
setelah bermulanya aktiviti makan memakan...kitorg dak2 mesia menyerbu makanan china..krn sangat enak skali...saling sambar menyambar....kemudian apabila menoleh ke bahagian masakan malaysia...separuh dr peserta mengerumuni roti jala dan kari ayam itu..aku pon kembang kempis menahan hidung akibat mendapat puji pujian yg melambung tinggi..terkejut gak sbb before nih tak pernah plak aku buat kari beh mcm tuh...hikhikhik licin makanan china aku blah ke korea plak...heheheh rampukki yg enak dan pedas rasanyer spt mee bandung...pastu sushi diorg makan dgn sos bijan..besa jek rasanyer...pastu aku gi kat brazil...sedap tp dango die liat..n terlalu berkeju...huhu so cpt muak...mkn kek lobak..ehmmmm sedapppp.....
selesai tuh lepas kemas2...ikut abg awie pi tokiwa kjap..tp abg awie yg pegi,...aku dgn peanut dok starbuck...dok kat sofa...lelap sat...pastu kak lina n pekan dtg,....pastu nampak ayu n jack....pastu open table..makan2 sambil mendengar kuliah dr encik pekan mengenai tut tut tut....lepas tuh balik umah tunggu kak fuza dtg...lepas tuh buat report....lepas tuh tapau sushi kat kak mila...mkn2 dgn kak mila...pastu letih sgt n report tak siap lg...ikut nasihat kak lina tgk citer lawak2 sket...hehehhehe pastu usaha sambung report n kol 11 tidooo
moralnyer disini...apabila esok ada xtvt maka tido perlulah cukup...kalau tak kepala anda akan mereng dan anda akan terlanggar tiang lampu pada keesokan harinya...

aku gak nak ucap selamat hari jadi ke 21 utk peyek dan jgn lupa plak besday aku lagi sebulan(2/january/setiap tahun)