CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 08, 2004

citer raya jaja

aku nk citer pasal apa lagi ekk kali ni..ehmmm haaa nk citer masa aku akhir f3 masa tuh raya lepas aku dpt result PMR...alhamdulillah result aku agak cemerlang dan membolehkan aku menerima duit raya yg begitu banyak skali...sedara mara tlh mengasingkan duit raya yg besa dan duit raya yg spesel khas utk aku...ahahaha...tapi aku duit raya besa aku tibai duit raya sepesel aku tibai..kekadang duit adik2 aku aku tibai tanpa belas kasihan...ahahhaha seronottt sgt2...biler raya kat kampung belah mak aku...pagi raya besa anak2 dara akan mandi lambat..kitorg akan sediakan juadah raya sbb lepas semayang raya org akan dtg marhaban kat umah aku...aku tak pernah gi semayang raya even surau ada kat dpn umah atuk...7-10 langkah sampai leee kat surau...ahahhaha lepas marhaban..diorg makan2...longgok pinggan dulu pastu gi join marhaban keliling kampung...lepas tuh gi umah sedara2 yg lain...umah atok wak..kekadang gi sampai air hitam...umah mak ngah..suke gi area situ malam2 sbb suasana mmg meriah gegila

lepas tuh kalau 1st day raya belah kampung abah...besa abah dgn pakcu...or pakcu sorg akan pegi carik periuk kera...atuk mon mmg terer buat periuk kera..suka aku..pastu mlm tuh kitorg akan merayap umah atuk malik..heheheh bantai rendang yg panas lagi.....kat umah atuk mon tak ramai sgt yg balik..yg ada pon famili pakcu..sejak aku abih spm aku tak pernah beraya skali dgn famili pak ngah..jumpa ler gak kadang2 masa kenduri kawen auntie faizah dulu..pastu abah pon jarang nk pegi umah mak uda padahal bukan jauh pon..kalau aku desak2 baru die pegi....huhu makcik la pon tak jumpa dah...sunyi sket raya kat sini..kitorg besa gi umah kengkawan abah yg sekampung ajek.....tp still meriah..lepas tuh besanyer kitorg akan ke melaka raya umah nanny..cuma semenjak tahu ada sorg lagi atuk kat n9 kekadang on da way balik kampung kitorg singgah air mawang..jengah atuk..aku selalu konpius sbb dikalangan atuk2 aku ni mostly abah aku akan letak nama mak chu...mak chu timah ler...mak chu itu lerr mak chu ini ler..
itu jek kot...len kali aku edit lagi citer raya aku...chiow mau masak2