CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 14, 2004

satu hari di hari raya

pagi ni balik2 dr kaikan...aku kak fuza n jue pegi jusco lagi..sbb nk masak2 utk juadah tambahan..kak fuza buat nasi beryani...emy wat kek coklat..aku n jue buat ayam masak merah kari sayur dgn acar mentah..mcm lipas kudung aku dgn jue wat sume bende tuh...ditambah dgn keletihan yg melampau..sampai masa buat ayam masak merah tuh sampai tersengguk2 aku...siap sume jue pon landing n tido...aku plak takbleh nk lelap...pastu lelap laa jugak dlm 15 minit...ayam2 punyer lelap...huhu...pastu mandi n kejutkan jue bangun.. punyer susah lew anak dara aku sorg ni nk bangun...hikhik pastu die mamai2 plus membebel2 pegi kuar menuju umah kak mila(tempat di mana baju raya dia berada)..aku plak dgn penuh semangat nyer g umah kak fuza...hehehhe terparking baju raya kat situ...sampai2 aku tgk azie nk mandi,emy tgh wat kek..kak fuza n ayu tgh ready2 nk mandi...lepas tuh kitorg pon siap2..aku rasa natsukashii gegile suasana sume anak2 dara bersiap..sbb kalau kat kampung saat paling besh biler sama2 siap mekap2 dan sebagainye..kat umah kak fuza..dgn aku n ayu ngadap cermin...azi dgn iron baju...kak fuza tgh mandi n emy tensen buat kek...ahahahhaha kawai sou..share cermin lew...pastu mulut bising bercerita...ahahahha...seronokkk sgt2

lepas siap sume bende kitorg pon berangkat lew ke kaikan machi..sampai2 jek tgk org jauh(beppu) dah sampai...pastu tunggu sume tetamu dtg dan kitorg stat bertakbir sama2..pastu semayang raya..hehehhe pastu khutbah...jahat tol masa khutbah aku tersengguk sket...lepas tuh start lew xtvt makan2 dan bako2 sate...suasana tambah meriah dgn kehadiran keluarga panjang dgn abg wan ...ada bdk2 kecik mcm anik,afiya dan sarah...bertambah cute masing2... heheh susah nk ngayat afiya..tp alhamdulillah dh lama sket baru nampak die senyum gelak dan sebagainye...mmg bijak especially masa nak amik gambo... pastu dtg lew hero2 oita...iaitu faisal dan adam..ahahhah bertambah meriah lagi suasana hari raya...juadah masa tuh mmg terlalu banyak..dgn rendang yg pelbagai jenis dan rasa...kuah kacang serta lauk pauk yg meriah..ditambah dgn agar2 marble marvellous...kek coklat...kuih2 raya..menjadikan kitorg bertambah semangat nk beraya..pastu dihiasi dgn suara budak2 menjerit lari2 dan ketawa...huhu..seronok sungguh...gambar demi gambar diamik...pastu aku emy n peanut menjaga bdk2 kecik ni nk main lari2 kat luar...perghhh susah sungguh nk ngejo..dak2 kecik heiki jek..kitorg yg naik semput...lepas tuh dtg plak family kak fiza dari beppu menambah juadah dan kemeriahan beraya dan suasana itu berterusan sampai ke ptg....lepas tuh kemas2 pack2 lebihan makanan...mmg saiko sgt..even berlaku unexpected momment..tp alhamdulillah sumenyer berakhir dgn penuh kenangan... pastu dgn menaiki keta paling mahal di oita iaitu stream abg awie kitorg pon pulang lew ke pangkuan umah memasing....
aku rasa inilah raya yg paling besh...sbb berjaya mengukir kenangan sama2 dgn kengkawan...walaupon ada yg terlewat..tp satu syawal mmg memberi kegembiraan utk aku even jauh dr family..tak terasa kesedihan nyer..ahaha aku agak aku akan nangih tp tak...hahah hati??ehmmm maybe nangjs dlm hati mengenangkan ada insan yg tersayang sedang bersedey(mungkin) semoga kegembiraan ini akan berterusan...