CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 16, 2004

hayyie..arini terasa bahagia kerana berjaya berjaga sampai subuh..berjaya kejutkan kawan2 utk bangun subuh..pastu ada usrah pukul 11.10 lebih tadi..cecece mcm baik plak nak letak antara isi2 usrah yg aku nak highlight kan..tapi aku lagi berminat nak letak bende2 sampingan yg aku rasa sume org patut tau..antaranya maaf..iaitu bersedia memaafkan dan meminta maaf..serasanye dlm islam tiada dihadkan yg lebih tua tidak patut meminta maaf kepada yg lebih muda..setau aku laaa kan..kalau dah buat salah tuh sedo2 laaa diri dah buat salah..jgn laaa mentang2 kiter ni tua tak hingin langsung nak mintak maaf pastu kalau ada yg lagi muda buat salah soh mintak maaf gegila..aku rasa ideologi "sorry seems to be hardest word"ke "it`s hard for me to say i`m sorry" tuh ideologi mat saleh..tapi nye tuh laaa paling kiter nak wat panduan sgt.. kenapa ekk.. dan bile dah org memohon kemaafan tuh jgn laaa keras hati sgt utk memaafkan..jgn laaa disumpah sume keturunan agar tak aman laaa..benci sampai ke mati laaa.. aku rasa tak kemana malah ibarat memerah limau kasturi di atas luka..ada bijak pandai mengatakan tak rugi memaafkan kerana maaf adalah penawar kepada semua kesakitan..kesian keturunan org yg disumpah tuh...bukan salah mende pon dah jadik mangsa..pendek kata bersedia laaa utk meminta maaf dan memaafkan..mmg dah tercatat sejak azali..kiter manusia ni mmg tak lari dari silap dan salah..tapi aku pelik gaks..masa tiba2 b4 aku tido aku mintak maaf kat org kan..ada ke die kata jgn laaa mintak maaf..ada gak yg kata aku buang tebiat.. aparaa aku just mintak maaf kot2 aku ada melukakan hati korg..tapi die kata aku buang tebiat.. ntah kekadang aku pon tak sedo aku ada wat salah..iyelaaa salah sendiri mana kiter nak sedo..salah org sedo sesgt..so aku just mengharapkan korg yg baca blog aku..maafkan aku andai ada salah dan silap...heheheh aku hanya manusia biasa..kegiatan arini..lps usrah gi makan kat joyfull..sepanjang makan kitorg bincang perkara yg series sampai aku terasa ya allah betapa aku sesangat tak bersedia utk mati..amalan pon sgt sket..ckp pasal akhirat laaa tanda2 akhirat and 1st taim aku terasa perbualan tuh bkn satu perbualan yg kosong dan amat bermakna sampai menimbulkan keinsapan dlm diri kitorg..heheeh rugi tak join..pastu lepak2 umah kak mila..buat cheese cake..tapi masa buat tuh kitorg wat dosa...sampai aku lupa nak letak gula..dah payau..pastu makan bubur kacang berdurian hasil masakan kak fuza..sedap sungguh..arigattss kak..minggu dpn wat lagi...oklaaa nak gosip dgn pnut ni...ada gosip best..cau sin chi