CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 19, 2004

arini..kekkeke anto report programing dgn jyouhou suugaku..hehhehehe lega sume dah selesai kecuali report butsuri gaku ensyu..cis kobayashi..huaaaa dah kene buat balik.. takpa...kali ni aku nak kongsi mende yg aku dapat masa kelas peace ang gender..kelas tuh menyedarkan betapa aku patut bersyukur kerana aku merupakan seorg yg kaya..mengikut penyataan yg tlh diberi...
1) if u have food in the refrigerator,clothes on your back,a roof overhead and a place to sleep,u r richer than 75%of this world.
2)if u have money in the bank,in your wallet,and spare change in a dish someplace..u r among the top 8%of the world wealthy.
3)if your parents still alive and still married.. u are very rare even in the US and canada
4)if u woke up this morning with more health than illness..u r more blessed than the million who will not survive this week.
so...korg bersyukur laaa kiter sebenonye sesgt kaya dan beruntung sbb mempunyai sume tuh.. ucapkan laaa rasa kesyukuran dgn jalan dan cara yg sepatutnye..ingat laaa kiter sebenonye kaya dan beruntung..iskk syahdu rasanyee..selama ini aku selalu terasa kekurangan selalu terasa sume bende tidak mencukupi..tapi sebenarnya aku mempunyai sume yg kebanyakan org2 dlm dunia inginkan..dan yg penting sekali aku ada freedom yg diingini oleh billion2 org...betapa tak sedarnya aku..iskkk insap2..