CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 12, 2007

sebenarnya apa yg berlaku ketika cuti fuyu arituh.... ramai yg nak tau.. so aku citer kat sini jek laa erkkkk

ok... plan utama aku balik adalah utk beraya bersama2 kuarge jiran tetangge dan sahabat handai...kebetulan pulak mak aku nak buat kenduri kan.. chodo ii laa tuh kan..sambil beraya bleh kenduri...

tapi apa yg terjadi??
masalah air yg membelenggu kawasan jengka menghantui kami.. kami sukar membuat persediaan kerana ketiadaan air..jadi pagi raya tuh kami tertonggeng2 membuat persiapan dan masak2 utk raya.. bayangkan pagi raya....mujur aku bangun awal dan sempat mandi.. mcm angah aku tuh.. hari dah terang.. nak mandi pon tak sempat... dan aku tak sempat beraya sbb mak aku tinggalkan aku beraya.. kecik ati.. dah siap mekap2.. skali abah balik.. dah2 tukar baju.. nak kemas2 n masak2... eiii masa tuh geram nyer yg teramat sgt...

pada belah ptg.. kawan2 masa sek men ren dtg menziarah.. so aku mengambil kesempatan utk menyelinap kluar dr umah.. kitorg gi laa beraya... n stay kat umah sorg member sbb mak abah die gi umrah... so mmg seronoklaaa selebret new year eve dgn kawan2...

tapi apa yg terjadi?? masa aku kluo dr umah dgn kawan2 tuh air baru kluo.. so adik beradik n mak ayah aku mmg sibuk laa basuh2 pinggan apa sumer... n aku mmg curik tulang aaaa...biler aku balik dr umah kawan aku tuh.. bising mulut masing2 marahkan aku sbb aku curik tulang.;.. patut tak??? geram giler... pastu mak abah aku takde kat umah.. diorg ckp abah marah kat aku sbb nak bawak aku balik kampong.. eiii tolong laa padahal abah gi temerloh jek belikan adik kasut sekolah....kejam tak diorg?? tension giler.....

pastu satu lagi aku tension.. malam raya tuh kaki aku kene sengat tebuan.. mmg sakit giler.. bengkak tak hengat.. pastu aku soh angah bawakkan aku g spital.. pastu mcm abah nak bawak.. abah kejut mak sbb abah kalo mak takde beliau cam runsing sikit.. mak aku tak bangun... celik pon tak..mulut jek bercakap2.. aku dah kurushi giler... ade ke mak aku soh colek taik idung kat tempat kene gigit tuh... bengang tak???memula aku dah masuk kete.. pastu kuar balik.. amik minyak angin yg takde kene mengena dgn gigitan serangga.. aku duduk kat tangga belakang sambil nangis.. sampai ati mak aku layan aku camni... biler aku nyer tangisan dah masuk tahap teresak2.. baru angah aku paksa abah bangun n bawak aku gi spital...bahaya wooo kalo kene gigit2 ni.. kan baru2 ni ada cerita wanita pregnant mati kerana digigit serangga...pas kene suntik kat tgn.. spray kat kaki dan diamek tekanan darah hape sumer.. doktor kasik ubat.. makan ubat tak ilang sakit.. pas aku makan ubat sampai overdose.. baru aku leh tido... tuh pon masa buat jumbi nak kenduri tuh diorg paksa aku angkat pinggandan bergerak ke sana ke mari.. aku dahlaa terhincut2..dan aku pon buat bodo dok dpn almari lap pinggan...mcm org lumpuh separuh badan...

pastu........aku tak dikasik kebenaran kuo berziarahi kengkawan.. kak fuza tpn biler leh dtg kl hape sumer.. plan asal mmg nak ziarah anak pekan.. kak fuza n kawan2 lain.. bukan aku nak deting semata.. plisss laaaa.. tuh pon mak abah aku cakap JANGAN NAK NGADE... boleh??? tension sgt...... byk plan musnah... impian berkecai mecai... dan aku terus tension...

kendian masa hari last aku kat melesie.. kalo tak dr awal pagi kitorg leh bertolak... tapinyer alan adik aku buat perangai sawan babi die.. sampai abah aku merajuk gi kuantan.... bodo tak.. ni mende paling bodo skali.. dr pagi sampai ke ptg kitorg bergaduh sbb sawan babi die... dan aku ada janji laa last skali nak mintak apiz anto ke klia.. for the last time baru kitorg nk deting.. n apa aku dpt...
dek kerana aku terlewat.. beliau kene tunggu aku lama giler.. dan aku kene sumpah seranah dan dimarahi dgn begitu teruk.. dr kl sentral sampai klia... aku kene marah.. boleh???? smpi aku tak tahan dan aku menjerit kuat2 dlm kete tuh... mcm org histeria.. mmg dah histeria pon.. kepala pon dah pening giler.......

tuh laaa cuti paling saiaku yg pernah aku alami............................ urghhh balik nihon ni...... tahlaaaaaa... mengeluh jek panjang