CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 24, 2005















hurmmmm
pagi isnin yg indah ini...
saya bangun di awal pagi..
menyedari diri bahawa tiada kelas hari ini...
saya termangu sendiri...
memikirkan betapa indahnya alam ciptaan ilahi...
dan saya berfikir lebih mendalam lagi...
adakah kesempatan untuk diri ini...
menghirup udara nyaman di alam maya ini...
di zaman sains dan teknologi ini...
masih terselitkah ruang alam yg segar mewangi...
ataukah semua sudah pupus di bumi ini...
saya membuka komputer di pagi ini...
suara mawi menceriakan pagi yg dingin ini..
saya masih mencari2..
apakah yg perlu utk menghiburkan hati yang sunyi..
yappari hanya mawi yg mampu menyerikan hati ini...
bukan ziana zain atau pun awie...
yg pasti...
dia adalah mawi...
saya menyentuh komputer peribadi...
inilah harta yg abadi...
menemanku dikala sunyi...
dikaulah komputer peribadi...
dibulan ramadhan ini saya masih menanti...
mencarik jawapan yg tidak pasti...
menanti satu kepastian yg hakiki...
sudikah dia menjadi teman sejati..
atau hanya menyelinap di sudut kecil kamar hati...
saya hanya membiarkan diri ini menyepi..
memberi ruang kepadanya untuk berfikir sendiri..
juga berserah kepada takdir ilahi...
owh apa lagi yg terlintas di tempurung otak ini..
mengapakah saya mengarut begini...
saya pon tidak mengetahui..
apa yg sudah mengganggu hormon di dlm diri...
sampai mampu mencetuskan ilham merapu ini...
sudah laa saya mahu berhenti..
perut terasa lapar sekali..
masa berbuka ada beberapa jam lagi...
apa yg mahu dinikmati..
untuk berbuka nanti...
waduuhhh berhenti laa wahai jari jemari
berhenti mengetuk papan kekunci..
tapi mengapa ilham mengalir tanpa henti..
memaksa jari supaya tidak berhenti...
berhenti laa wahai jari..
nnt kamu lenguh sendiri...
malangnya jari tidak mampu memahami...
menurut sahaja impuls dr otak ini...
tiada lampu merah yg memaksa jariku berhenti...
dan saya terus mengetuk-ketuk papan kekunci...
sudah lama hati tidak tenang begini...
dlm diam doa dipanjat ke hadrat ilahi...
agar ketenangan ini menjadi abadi..
dan saya bahagia di alam ini....
wahai sahabat2 yg disayangi...
jangan lupa tugasan kita untuk esok hari..
mari bersama2 menyelongkar misteri
yg menyelubungi blog kita semenjak akhir2 ini...
akhirnya jari saya sudah boleh berhenti...
sekian terima kasih untuk anda yg sudi membaca entry ini....
BERHENTIIIIIIIIIIIIIIII......