CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 16, 2005

hari ni baca blog mak andehhttp://makandeh.blogspot.com ihihihii seronok giler baca kisah die n anak2 dia....aku mmg tabik giler cara die mendidik anak2 die...dan aku cadangkan korg sumer baca kisah idop die...dan aku tertarik dgn salah satu entry blog die...pasal aku 10 tahun dulu,skrg dan 10 tahun akan dtg

10 tahun lampau (16/10/2005)

masa tuh aku berumur 12 tahun...telah menduduki peperiksaan upsr..di tahun akhir sek ren.. masa ni aku quite femes gak laaa....memegang jawatan sbg penolong ketua pengawas.. pemain bola jaring,bola tampar,bola baling,badminton,pingpong,nasyid kuiz dan catur....masa ni seronoknyer...aku ada raaammaaaaiiii kawan...sbbnyer...selalu jumpa masa main2 tuh...tak pon masa kem kecemerlangan upsr laa...pastu masa tuh kire dh ada aaa surat layang utk aku(read=surat cinta)..dak jengka 8 kasi...huh..masa tuh mak abah dh riso...abah siap warning lagi..tak dpt 4 a kene kawen...masa tuh aku cuak giler..stadi gegila sampai kol 1..abah sampai tersengguk2 tunggu aku abeh stadi..padan moker..sapa soh ancam aku gitu...n alhamdulillah...hasil kerja keras aku dpt gak 4a...n sbg hadiahnyer aku join laaa pemuda umno buat lawatan utk mereka2 yg dpt 4a ke shah alam...ihhihi best....tp malang skali aku tak terpilih ke mana2 asrama penuh atau ke asrama felda....maybe masa tuh IQ sangat2 rendah... pastu dpt offer ke sek men keb jengka 2

7 tahun yg lampau (1998)
masa ni aku berumur 15 tahun...3 tahun dok kat asrama sek men jengka 2...sekolah kampung jekkk...*utk sekolah harian biasa yg dr f1-f6...dak2 f3 merupakan golongan sasaran dan sgt2 popular di sekolah*...hipotesis ini sgt kene dgn kami semua dak f3...tak kira laki atau perempuan..yg laki nyer ramai yg offer jadi adik angkat or abg angkat..yg pompuan ramai yg offer jadi awek adik angkat dsb...aku juga tak terkecuali dgn fenomena ini..aku ada akak angkat bernama jamilah dan adik angkat bernama...nurul...abg cum pakwe angkat bernama zairul azhar dsb....masa f5 ni juga aku ada 4 org sahabat baik..setlh melalui tahun2 yg sukar..akhirnya kami dpt membezakan mana satu kawan mana satu sahabat mana satu musuh..sahabat baik aku nama arnida (ibu kpd 2 cahayamata),nornasrah (still single),ida juliana (tatau pe status), norazlina (tak available)....masa ni pon kami berjuang utk pmr....masa tuh aku giler nak bersaing dgn nurul bahiyah....berhempas pulas stadi dgn akak2 f6....akhirnya alhamdulillah..doa dimakbulkan allah...dan aku berjaya mendpt 8A...n kawan2 aku pon tak kecundang...alhamdulillah...semasa cuti semester aku dan annie gi camping kadet bomba -peringkat kebangsaan di besut.... memori sgt indah yg akan aku kenang sehingga kini...tahun ini juga yg memisahkan kami ber5.....
nota: berpuasa di sek men jengka 2 adalah satu kenangan yg terlalu best n special...tak setanding berpuasa dimana2....

5 tahun yg lampau (2000)

ketika ini aku sedang menduduki spm....meneruskan persekolahan dr mrsmkt...bernombor matrik 120/99..bermakna aku org ke 120 mendaftar..rumet aku bernama juliana asal terengganu...aku ditempatkan di homeroom A1 bersama hilmi,adlin eliza,hanin,al-zaronah,nor adila dan azidah dan hafizan...ditempatkan di kelas al-iqbal....tingat betapa sakitnyer hati kitorg dpt senior yg giler meroyan.. pertama kali menghadiri kelas renang...kene mandi dgn susu basi oleh senior..dibuli oleh cikgu..disuruh mencabut kemuncup sebyk sekilo krn lambat dtg morning call..pastu kene cabut kemuncup n semalu dgn tangan....
masa ni aku selalu gak berkongsi suka duka..bersama of course rumet aku....dan juga lely mariati,nor adila zafiran, nor azamiah dan azrini hanim..betapa kitorg ni mcm kembar 5..yg pasti aku laa paling pendek...selalu fly ke umah dila.....dan selalu kene aim dgn dak laki...huhhhh,... ni sumer dila aa punyer pasal...byk kisah suka duka..mendewasakan kami..dan after spm kami terpisah...huhhhh adat hidupp..bertemu dan berpisah...

skrg(2005)

berumur 22 tahun...tahap kecacatan mata semakin bertambah..berat bertambah..tinggi tak meningkat...aku blajo di uni oita...mengambil course sc comp..kerana terpengaruh dgn angah aku..nak regret pon dh terlambat...takpe...aku akan melaksanakan impian aku biler aku dah abeh blajo disini....insya allah....kenangan disini....hurmmm hari2 aku tulis kat blog..sepanjang aku disini....kalo korg rajin baca aaa satu2....

10 tahun akan dtg (2015)
bergelar hajjah....have my own business...beli rumah sebelah rumah mawi...dah tawan 7 keajaiban dunia...ada jet-ski sendiri....hmmm....tuh jek kots yg muncul dlm angan2 aku...may be last skali....wife and mother to be.....(berangan free...tak yah bayo...*ayat mar*)