CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, July 30, 2007

wahhhh abes minggu ni..abeslaaaa exam.. pling pling pliung pleng plong...
what should i do erkk,selain drpd baito... dgn bekalan duit yg sedikit, aku cuba memanfaatkan cuti ku sebaik mungkin.. hik hik hik..what should i do...

1) find another part time job??
skrg aku dibolehkan bekeje selama 4 hari seminggu(rabu,jumaat sabtu ahad).. andainya aku boleh mencarik keje lain bagi memenuhi 3 hari tuh alangkah indahnyer. tapi.. ada tapinye, ryugakusei(international student) cuma dibenarkan bekerja tidak lebih drpd 28 jam seminggu. tak bleh lebih drpd itu. jikalau lebih nescaya aku akan ditangkap dan dimasokkan di dlm lokap..bahaya2

2)g jalan2 kat tempat yg murah tapi seronok.
hurmm tapi kat nihon ni mana ada tempat yg murah. sume mahal giler taw tak?mungkin aku akan daftar nice going card utk perjalanan ujung minggu yg murah bagi tempat2 di dlm kyushu..cuma masalah skrg ni ujung minggu aku dipenuhi dgn keje part time. takleh pakai laa nice going card aku tu.

3) menaip novel mengenai citer abg taufufa
menarik gak tu.. ekceli aku dah draft sesikit citer abg taufufa yg terbantat di tengah2 jalan.skrg ni pon tgh buat research bagaimanakah mahu membuat cerpen yg best. so mungkin after cuti ni bleh laa aku post citer aku secara berperingkat2.. citer kak kiah(kalo korg masih igt) pon aku dah plan jalan citernye.. cuma tak taip lagi dgn series. lagipon watak2 citer kak kiah tuh ramai dah tadek. so aku pon blank nak buat sapa dijadikkan idola bagi menghidupkan watak dlm citer kak kiah tuh

4) blajar membuat kek
menarik gak tu.. aku mmg berminat nak blajar buat kek kuih puding dan pastry ini.. mungkin after membeli pinggan oven yg aku pecahkan aritu bleh laa aku kumpul sikit2 barang buat kuih.. dan blajar membuat kek.. nice2. akan aku pertimbangkan idea ini.skrg pon aku tgh blajar sec lisan iaitu dgn membaca resepi2 di fotopages2 dan menengok gambo2 kek yg ada..tgkla pasni aku buat praktikal plak

5)blajar pakai kamera
hurmm mungkin jua aku bleh perbaiki skill fotografi aku ketika cuti ini. tapi aku pon nak gak dipotretkan di kamera ku sendiri.hurm idea ni nampak indah dah bersifat kos rendah.mungkin ini akan ku buat ketika cuti ini. kene install balik arhh adobe fotoshop... huhhhh

6) menonton muvi di youtube n veoh

ini sudah semestinya.. aku mungkin boleh melayan manjalara yg citernyer panjang tak abes2 tuh.. menurut bal,manjalara amat seronok sekali. maybe leh ikot gak citer hanazakari no kimitachi e. tp aku lg suka edisi taiwan. cikgu sukan dia lebih psyko berbanding cikgu dlm edisi jepon.. tapi heroin taiwan huduh..ermm takde laa huduh mane.. tp cukup2 makan laaa utk dijadikkan tomboi..aku nak layan sumeeeee muvi yg ada kt youtube dgn veoh.. pastu kalo korg ada link2 kat tempat lain spt dailymotion dsb bgtau laa aku

7) bersabar sehingga ujung bulan 8

nampaknya aku kene sediakan kalender bulan 8 yg besar.. sambil menghitung hari.. tak sabar menanti hingga habisnya bulan 8. sebenonye aku sepatutnya sudah meraikannya tetapi si bal dgn mas suh sabo sampai akhir bulan 8 sbb diorg janji nak blanje aku makan buffet kat sheraton hotel(dgr cite plak ada kawan org tu bleh dptkan diskaun kalo makan kat situ)bagi meraikan sempena aku berjaya bertahan sehingga ujung bulan 8.. hi tea kat sheraton pon ok gak erkk.. tp yg pasti kene buffet laa..tanak makan kat ciken heart.. tempat tuh aku dah muak.. takpon buffet tengahari kat tupai2 ke.. tuh pon paling cikai laaa(jikalau bal dgn mas kekurengan pitih utk blanje aku kat sheraton)

8) menguruskan badan

hak hak hak... mcm gagal ajekk plan ini