CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, July 01, 2007

haiiii hellooo sawadikappp ikan siakappp.. kap kap kapppppp...

haaa memandangkan ramai gaklaaa peminat2 aku merabak tanya entry..maka arini aku nak taip entry byk2... korg sila baca ikot chapter.. sehari satu chapter kayyy...

******************************************
chapter 1 (kedai halal kumamoto)

aku ada beli ikan pece lele kat kedai halal kumamoto.. ekceli ayam kat situ kekko murah gak laa berbanding kedai halal yg lain.. dan sore abg indon tokei kedai tuh pon agak romentik seperti sore irwansyah..hik hik hik..ikan pece lele tuh apa??? ikan keli daaa.. kat kedai halal tuh ada jual petai tempe dan sebagainya.. namun barang2annya masih tak world spt kedai lain yg dah establish... tapi cabai kering dr melesie pon ada dong...belacan bawang gureng dan tempe... kire kekko murah laaa belanja ayam aku bulan ni.. murah 3zen dr biasa...adakah kerana aku tidak membeli barang yg merapu2 spt horlick yg berharga 1030yen di baticrom.. harga sebotol horlick hampir menyamai harga sekilo daging..tp kalo da tingin bebeno nak minom horlick.. bantai kan ajekkk.. usah ragu2..yeayy..esok nak masak ikan keli..ekceli aku tak tau laa 300yen tuh bersamaan dgn seekor ikan keli atau beberapa ekor.. tak bukak laie kotak makanan yg baru tiba tadik..
(selepas kotak dibukak)
wahh rupa2nya aku pon membeli kupi cap kapal api yg berharga 300yen..cehhh peket kecik giler.. kalo kat melesie mau2 rm2.70 sepeket besau ni.. tapi bleh arhh.. takat nak aroma2 jekk.. ada takde kang aku campor dgn kupi cap blendy..cili api pon murah berbanding baticrom..boleh arhh nak idop bulan ni...
sesapa nak link siswahyu ini.. silakan ke alamat ini www.siswahyuhalalfood.com
pemilik kedai ini buleh bertutur dlm bahasa melayu indon,english nihongo dan jawa..
***********************************************

chapter 2 (azam(aka amat) dan azim masok u)

kisah azim
semlm azim g daftar upm.. mak aku spt biasa akan buat drama akademi fantasia nya ketika itu..tadi burak dgn mak aku.. mak ckp mende yg paling beliau suka adalah azim dpt tingkat 1 di asrama beliau.. kire bleh aaa baling2 barang ikot balkoni.. takyah susah2.. masa zaman aku dulu.. aku dok tingkat 4.. so barang2 aku, akulah yg angkat sendiri.. mak abah aku dok memberikan sokongan padu dr bawah..penat wooo..so td mak aku ckp..senanglaa azim nak g sekulah apa sumer.. bas pon ada.. takyah susah2 jalan jejauh.. aku pon mencebik.. elehh kiter dulu takyah naik bas pon.. berlari g aaj dedulu.. jauh wooo dr 5th n 11th college..mak tak eran pon... hak hak hak..

kisah azam(amat)
yg si amat plak tadik daftar um..mak aku lagi sedih sbb beliau blur jek masa mendaftar(ni lagi hebat drama akademi fantasianya) nak daftar katne pon blur..kulur kilir kesana kemari baca papan tanda.. riuh rendah tadik dgn sore adik badik aku.. mcm rombongan cik kiah g klcc plak.. ehh sana2.. bukann sini2.. ehh g beratur kat situ.. bla bla bla.. pastu mak aku ckp laa..sedih tgk amat beratur g daftar(bdk tu beratur pon sedih ke?? aneh btoi..:p aku pon ckp laa..laa tuh pon nak sedih ke.. bukan die g daftar utk g perang kat iraq tuh..mak aku pon ckp balik.. takde..sedih biler kenang balik jalan idop amat.. dlm adik badik kitorg.. beliau paling slow.. maybe kecik2 dulu minum minyak petrol..pembesaran terbantut.. kurus kekeng mcm bdk2 kat somalia(tp skrg dah gemok nak mampos).. jalan pon lambat.. buat rekod sbb kene buang asrama sbb kantoi rokok(tuh pon die kaver kawan2 die..masa tuh umo dia 14 tawon).. paling awal isap rokok(umo 12 tawon,aku isap rokok daun dgn dia kat bawah katil masa tuh)..pmr nyer result pon tak bape bagus.. spm pon tak penah study..tup2 stpm dpt okay..(aku rasa beliau takde study sgt masa aku balik arituh).. mak aku ckp die tak penah mimpi amat pijak tangga universiti..sedara mara dan sahabat taulan beliau sumer terkejut.. ramai taw bdk felda baya2 die yg dpt stpm okay tp tak mohon UPU.. sbb kabar angin ckp susah nak masok U sbb sistem merit laa apalaa.. yelaa sekolah kampong..mana ada byk aktiviti kokurikolom ni..so kawan2 die ramai yg masok kemahiran.. tau2 amat dpt masok u..ada laa yg cam nyesal laaa sbb tak mohon UPU.. so adikku..gud luck taw...tp mak aku ada kureng gembire sbb beliau dlm tingkat 3.. sesapa yg kat um tuh..kot2 jumpe bdk laki idong kembang muka selenge pakai spek dok kolej 9..adik saya laa tuh.. beliau masok fact sastera..

mak aku ckp laa.. sempat laa g beli barang2 kat tesco..angah dgn azhar yg bawakkan.. abah aku dgn adik2 yg lain(adik2 aku ramai..harap maklum) ni tunggu kat um ..punyerrrrr laaa lama diorg kat tesco tuh sampai abah aku tido tepi tiang nyenyak giler.. mujo tak ngompol kat situ.. drpd kaunter pendaftaran tak dibukak lagi..sampaii laa org beratur panjang giler.. mak aku dgn angah aku tak balik2 lg ke um..mak aku kalo bersama2 dgn angah aku..simpang menyimpang die mmg banyak laaa..tau sgt tuh.. kalo dgn along aku takde laa simpang sgt.. sbb along aku skema sikit..

lagi satu...masalah mak-abah aku apabila g um.. dr zaman angah aku 1st year..pastu aku plak masok asasi n aaj.. sampaiii laaa nak g anto bdk amat ni.. diorg berdua tu asyikkk bertekak pasal jalan.. mak aku selagi tak nampak midveli slagi tuh die ckp abah aku salah jalan.. abah aku plak selalu malas nak tgk papan tanda.. suh plak mak aku baca papan tanda..kalo mak aku salah baca..mmg salah aa masok simpang..pastu nak u turn jauh giler... pelik btoi aku..kalo nak ikotkan..bkn nyer diorg g kl jarang2.. selalu gak aku rasa diorg g kl.. tp jalan masok um masih tak hapal2 lagi..pastu..mak aku malas nak layan abah aku membebel..die pura2 tido.. abah aku lagi laa hangin.. mak ko nak tido laa tuh..dah buat org sesat.. pastu senang2 nak tido.. maji tak paham diorg berdua ni

************************************************
chapter 3 (umah baru angah)

wahh ponek menaip..tapi demi peminat2 tersayang..ku gagahi jua penulisan ini.. angah aku baru pindah umah kat puchong kots.. mak aku (byk btoi watak mak aku) pon ckp laa kat bf angah aku.. kamu tuh tgk2kan laa si angah ni ha.. takut byk anto pocong.. duduk pon kat puchong..(kankei aru kai??)
beliau sewa umah sorg2... persediaan utk berumah tangga tawon dpn.. mak aku pon bisinglaa ckp peti ais yg beliau beli tuh besar sgt.. nak sumbat kerbau hape dlm tuh.. aku pon balas laa. bior lee mak..die tuh nak membina kuarge yg besar2(kenapa aku gandakan perkataan besar..sila pk.. hik hik hik)..angah aku bangga umah die ada tv.. eleh tak eran..aku tv siap kasik org lagi..(riak yg membinasakan diri..sila jgn tiru)kire abah aku g kl..anto bdk2 ni masok sekulah.. pastu tulun angah pindah.. gedik btoi angah aku.. nyampah tau..asal nak pindah tunggu abah dtg kl.. selagi abah tak dtg selagi tuh tak pindah..aku paling nyampah kalo tlg angah aku pindah.. igt dulu..barang2 die berat giler..aku angkat dr tingkat 4 sampai bawah..sakit2 pinggang aku..masa aku nak pindah..die angkat bantal dgn selimot jek..keji tak??

yeahh pasni leh lepak umah beliau.. aku ckp kat beliau..mak ckp kat azhar tuh suh tgk2kan ko..TGK JEKKK jgn wat mende lain plak.. angah aku ckp..aah tgk jeklaaa.. nak buat apa jekk..sambil gelak2 getek..nyampah btoi..

***********************************************
chapter 4 (azhar(menantu ke2) vs hafiz(menantu ke3))

mak aku (mmg mak aku ni primadona laa..bebalik citer die jekk) tanye mana si menantu ke 3..tak tepon mak pon..ko tak citer ke mak g kl..
aku ckp balik..tahnyer..kiter pon tak ckp dgn die(kunun2..padahal lupe nak bgtau mak turun kl)..hik hik hik
mak aku tanye..menantu ke3 tak kasi adiah apa2 ke kat adik2 ipar.. mana laa tau kot ada LAPTOP lebih.. leh laa pack2 dlm kotak letak reben..jadikkan hadiah..
hamboiii demand gilerrr...
aku pon tanye balik mak aku.. alahh mak..menantu kedua mak tuh kasik mende..

KALI INI ANDA SUME SILA BACA BETUL2..
ini jawapan mak aku...
menantu kedua kasik sokongan dan nasihat kat adik2 iparnya.. jumpa mak pon masih malu2 lagi..dia juga menunjukkan jalan kepada kami..alaa jalan nak g um tuh.. abah ko dah bengang2 dah masa tak jumpe jalan.. mujur ada menantu ke2..kalo tak, tah mana sampai nyer kitorg tadik. dia pon bawakkan mak g tesco tadik..

TU JEK OKAYYYYYY...... eii tak puas ati aku..
woo mana aci.. menantu kedua kasik sokongan.. menantu ke3 iringi doa selamat utk adik2 ipar dia.. hahahah mak aku gelak besau..

pastu mak aku balas balik.. woo nak ngorat anak aku..tapi mintak laptop pon kedekot.. kata ada byk kompiter.. kasik aaa satu kat bdk2 ni... cis cis

tadek laa..alang2 mak turun kl..nak gak tgk die sihat ke tak.. leh duduk sambil borak2..lama tak borak dgn dia.. nnt ko telepon kan dia..soh die telepon mak erkk.. sambil mak aku gelak2 gedik.. taw..nak pau balak aku laa tuh.. org lain kasik sokongan.. tp tang apiz..mintak LAPTOP.. cis kek tak?? mmg unfair..

pastu aku kenekan mak aku.. mak,si azhar nak blanje mak makan ikan bakar mak.. hik hik hik.. mak aku balas balik.. tanak laa, mak da siap makan da.. tapi kalo si apiz nak blanje.. anytime mak lapar balik... huwaaaaaaaaa mmg memeras ugut btoi mak aku ni...

************************************************

epilog

cukuplaaaa entry utk 4 hari.. nnt aku sambung balik bagi cukup seminggu...
pasni jgn nak merabak mintak entry selama 4 hari taw.. tuh aku da kasik byk giler.. okeh nak g makan dulu.. tata titi tutu tete toto