CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 28, 2006

hanya allah sahaja yg tahu betapa sunyi nya hati ini... huwarghhhhh siyes aku sunyi.. setelah menyelesaikan report.. aku tak dikunjungi oleh sensei dan aku sangat confuse sama ada aku dah boleh balik ke blom.. jadik aku menemani budak china kat sebelah ni menyelesaikan report die.. kire kasik sokongan padu laa nie.. tak sangka aku mampu menyelesaikan satu program dgn sendiri.. huwarggghhh tetiba semangat nak jadik programmer membuak2.. cecece.. poyo ajek...

semlm ketika melangkah keluar dari lab.. fikiran aku terpesong sejenak.. begini sekali aku mengatur hidupku.. selama lebih 23 tahun aku bernyawa di bumi allah ini... aku berfikir... ini rupanya perancangan utk 1/4drpd hayat seorg manusia bernama hajar.. tak sangka.. sungguh aku tak sangka... begitu liciknya allah mengatur hidup seorg2 hambaNya... kadang kala apa yg kita impikan tidak menjadi kenyataan.. bukan untuk mendera atau menyusahkan kita... tetapi untuk memberi pengajaran.. dan juga utk menguji sejauh mana keimanan kita... btoi tak kawan2?

dan ini merupakan jalan yg aku pilih.. tuh selalu aku ckp dgn diri sendiri.. apa yg aku alami pada hari ini adalah pilihan aku sendiri.. dan Allah takkan membebankan aku dgn bebanan yg aku tak mampu hadapi... ada masa kita terasa diri sendiri sgt lemah utk menghadapi segala cabaran.. tapi bila difikirkan kembali.. sebenarnya kita mampu hadapi apa yg sedang kita hadapi sekarang ini.. cuma pilihan ditangan kita.. sama ada kita redah.. atau kita berpaling tadah..

segalanya di tangan kita... walau setimbun seguni kata2 nasihat yg diberikan oleh org terdkt.. cuma kita yg lebih berhak untuk membuat keputusan... iskk tak best lak aihh kesimpulan...hurmm kejap2 nak tukar ayat yg lagi gorjes...

hurmmm apa erkkkk...aaa cenggini laa.. tepuk dada tanya iman... jgn tanya selera.. kerana kadang kala selera kita bercampur dgn nafsu...yg membezakan antara aku dia dan kamu adalah ilmu amal iman dan akal....