CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 13, 2004

KISAH BENAR

Bercakap pasal cinta .. aku berpendapat cinta itu terlalu subjektif . sukar untuk digambarkan maksud sebenar cinta .. kadang-kadang bercinta 5 6 tahun .. nak kahwin lagi seminggu pun boleh tak jadi .. kadang-kadang berkawan baru sebulan tetiba je datang kad kahwin kate nak kawin lagi sebulan.. semua ni kerja Allah SWT .. jodoh pertemuan ajal maut sume Allah yang tentukan ..

Dulu aku pernah menyayangi seseorang .. aku terlalu menyayayangi dia .. sampaikan aku rase macam nak mati je kalau dia pergi .. ntah ape yang ada pada dia aku pun tak tahu .. nak kate hensem .. tak pun .. nak kate baik .. tak la jugak .. tapi kerana aku terlalu taksub dengan cinta pertama .. aku rase bagai nak gile bila dia buat keputusan untuk putus .. setelah lebih setahun kami berkawan .. semua pun bukan salah sape pun .. salah diri aku sendiri ..

Nak kate queen control tu .. ermmm ntah la boleh la jugak kot .. sebab dia cinta pertama aku .. mane lah aku reti ape ape .. yang aku tahu .. aku sayang dia .. aku tak suka dia berkawan dengan pompuan lain .. disebabkan kitorang jauh .. aku risau sangat dia ade pompuan lain kat sane .. setiap ari mesti nak call … rindu tu rindu la jugak .. tapi lebih pada tertanye tanye ape yang dia tgh buat .. bile tepon dia kena potong .. aku call kawan-kawan dia .. sampaikan dia pun naik segan ngan kawan kawan dia .. aku pun segan jugak .. tapi masa tu dah tak nampak dah segan tu .. yang aku tahu .. aku nak tau dia ade kat mane .. ape dia buat .. dia solat ke tak .. dia makan ngan sape .. dia kuar ngan sape .. sibuk je aku ..

Tetiap ari aku tanye dia sayang aku ke tak...tetiap ari jugak dia jawab dia sayang .. dan tetiap kali jugak dia cakap ngan aku .. dah la tu takyah la call selalu sangat .. buang duit je .. saye ok je kat sini .. tapi aku buat bodo je .. aku call jugak .. aku takut sangat dia ade pompuan lain .. asal dia buat menda pelik je aku mintak putus .. ( padahal takde la pelik pun .. ) .. agaknye dah lame sangat dia tahan .. kali terakhir aku cakap .. awak buat camni .. kite putus je la .. dan aku terkejut gile dia jawab .. ok la kite putus je ..

Tergamam aku masa tu .. lepas tu baru aku sedar .. lelaki ni skali dah ludah .. mustahil dia nak jilat balik .. setahun jugak aku rase macam org giler .. aku merayu balik kat dia .. aku sayang dia .. aku minta maaf .. aku salah .. aku bertindak cam budak budak .. mintak ampun .. aku call mak ayah dia .. aku citer masalah kitorang kat mak ayah dia .. tapi .. tu la .. kalau dia sendiri dah tanak .. aku cakap nak bunuh diri pun dia takkan kembali .. padahal dia bukan ade pompuan lain pun .. aku yang tah ape ape .. tak matang langsung ..

Dah 5 tahun menda ni jadi .. tapi aku still sayang dia .. walaupun aku tahu dia takkan kembali pada aku .. tapi kitorang tak pernah lost contact .. boleh dikatakan sebulan skali mesti dia online .. kitorang chat .. dan sampai sekarang dia belum berpunya .. ( aku dah ade yg lain .. hihihi ) dan skrang baru aku tahu yang dia sebenarnye sayangkan aku dulu .. tapi sebab tindakan aku yg terlalu control dia menyebabkan dia rimas ..

Dia kate .. saya sayang awak masa tu .. kenapa awak risau sangat .. kalau saya tak sayang takkan la saya sanggup tunggu awak 5 jam central market tu .. dah la saya datang dari jauh naik bas dekat 10 jam .. every month mesti saya datang nak jumpa awak .. saya ni orang susah .. mane la mampu nak jumpa awak selalu .. tapi sebab sayang ... saye pegi jugak .. lelaki ni dia perlukan masa bersama kawan-kawan .. awak jangan la risau sangat sampai saya kuar ngan sape pun awak nak tahu .. kalau pun saya kuar ngan pompuan .. bukannye berdua .. ramai-ramai .. dan masa tu pun hati saya still dengan awak .. laki ni tak suka pompuan control dia .. dia tahu ape yang dia buat .. saya harap awak dengan yang baru ni pandai pandai la .. jangan jadi budak budak lagi .. kay ..

Tu la nasihat dia kali terakhir .. masa kitorang bukak balik citer pasal nih .. aku still sayang dia dan aku harap dia jumpe seseorang yang lebih baik dari aku dan lebih sesuai dengan diri dia .. tu la nak kate kat sini .. sayang camne pun kite kat dia .. sebagai pompuan nih .. jangan la sampai nak control dia .. laki ni tak suke kena control .. kang dia dah blah baru nak cari balik … someone pernah cakap kat aku .. dia kate lelaki ni once dia dah cakap dia dah ‘ takde ati ’ ngan pompuan tu .. takyah merayu la .. mesti dia tanak nye .. jadinye pepandai la hargai permata di depan mata .. jangan sampai dah hancur baru nak cari gam sambung balik .. impossible !!!
( permata boleh pecah ke ? )

hahaha ni adalah kisah benar ya saudara saudari..tapi bukan kisah benar pemilik blog sbb pemilik blog tak join mende2 mcm ni...eheks