CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 02, 2006

aku skrg kat lab komputer yg penuh dgn kenangan...tetibe mcm terbayang2 betapa blurr nyer aku masa 1nen dgn 2nen..lama kan masa yg aku amek utk ilangkan blurr aku...dulu2 selalu tercicir..lab ni penuh kenangan sbb bagi budak chinou..programming merupakan masalah besar kami.. kat lab ni laa aku kene marah dgn matde sbb terlalu blur..tp masa matde muda2 dulu..dia marah2 aku sambil gelak2.. blajar buat program dgn dia..sampai dia naik fed up..last2 dia buatkan program utk aku..ihiks2.. kat lab ni jugak laa.. aku terkepuk sampai kol 10mlm..sampai nangis2 sbb programing..siyes..aku blurr tak igt..aku mmg kategori budus bab programing ni.. ihiks2.. tp masa 1st year dulu ada kawan2.. si yoshinao n gang..tp nakao selalu tolong aku..biasa kami akan bahagi2 soalan..yg mudah2 aku buat.. yg susah2 diorg buat..tp nakao after 2nensei zenki dia berenti blajar.. tah tatau katne dia skrg.. pastu igt lagi..soalan terakhir prog ensyu..punyerrr susah tak hingat..after sebulan sensei kasik soalan tuh cuma 3 org jek yg boleh buat.ada 4soalan tak silap..tp 2 soalan akhir tuh terlalu amat susah.... pastu yg dpt buat soalan tuh senyap2..tak bgtau sumer budak..ihiks..sekali lg aku tlh meminta jasa baik matde utk buat prog tuh..ihihihi...matde pon dpt selesaikan soalan yg ke3..pas dpt tuh aku pon sebarkan laa kat nakao n the gang..pastu sumer dak2 kelas aku tiru.. aahahaha bangga gaks meskipun prog tuh matde yg buatkan.. pastu masa aku tgh2 malam jalan balik..terserempak dgn x boifren iaitu sempai 4 nen..ryu san..dia tanya kenapa masam..aku pon menceritakan laa masalah aku.. pastu dia kasik emel dia..suruh anto soalan tuh kat dia esok..so esoknyer awal2 pagi aku pon sent laaa soalan last tuh.. 2 hari dia dgn budak kenkyu dia buat..ihiks...pastu dia pas kat aku..masa ni separuh kelas dh selesai buat kadai tuh..after leh outputkan ia...aku pass kat budak2 ryugakusei yg lain. pastu balik umah dgn hati yg bunga2...hahaha tenkiu ryu sannn...

programing sungguh seronok kalau berjaya outputkan dia..tp sebelom nak dpt output tuh kene byk try n error...bukan satu subjek yg boleh diajar via telefon *wink2*.. pd aku..aku tak minat programing..ahahahaha..tp dak2 laki suka programing...tah tatau pesal..

pastu kat lab ni laa aku dgn budak china berserah nasib masa jikken robot..sbb dak2 grup kitorg tak beri kerjasama..huuuu mmg tsurai tak igt..pastu mujur laa dpt sensei jikken yg baik..kami buat mana yg termampu..agak2 robot bergerak...pastu buat report dgn hanseibun...phew... alhamdulillah...mujur bleh buat..

arghhh cpt masa berlalu..skrg dah tak abeskan masa kat lab ni dah..dah takde programing..sesekali kalu nak angin sejuk...dgn ekon yg kuat..aku lepak kat lab ni..kalo dulu..9pagi-10mlm..kat lab saja....oklaa nak balik...tata