CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 11, 2007

taraaaaaaa biler dkt2 nak raya jekkkkk sumer org malas nak update blog.. apsal tah... nampaknya da ada beberapa kerat da buat ucapan samat hariraye.. aku malas nak buat laie.. sbb aku dah beraya dah...tak sempat nak buat ucapan... kui kui kui...

biler belek2 kaki kiri aku..(sebenarnya menggaru) tetibe terasa menggerutu.. wahh parut eksiden arituh masih ada laie... nak dijadikkan citer.. aku ditugaskan utk menjempot adik dgn kakak kat sekolah naik motor... kakak sebenonyer da reti bawak moto tp cekgu sekolah dia tak kasik bawak moto ke sekolah laie.. so terpaksalah mak supir ini vroom2 tengah2 hari bute menjempot dorg.. masa jempot kakak tuh aku soh kakak bawak moto itu.. aku bonceng ajek.. saje nak test keupayaan pompuan gemok itu membawa moto.. wahh bukan main berlagak laie die bawak moto.. keadaan geografi jengka 13 yg berbukit bukau membuatkan kiter kene pandai bermain dgn gear.. kalu tak buat malu ajekk nnt moto gelongsor ke bawah.. so sipompuan gemok ini masa turun bukit die main2 dgn gear.. kasik aku terjongket2 bontot kt blakang.. aku agak cuak laa.. dah laa bawak laju giler... masa kat jalan lurus pon die main tukar2 gear.. kasik aku terjongket2 bontot laie.. bongok btoi..

pastu masa kat simpang masuk.. simpang tuh agak berbahaya sbb berpasir.. senang nak gelongsor.. along aku pon hampir eksiden kt situ.. abah aku pon.. tp si pompuan gemok ni konon2 nak buat korner baring ala2 mat rempit tuh.. dan die tak brek pastu trus jek masuk simpang.. terus langgar tiang dah kebabommmmm.. jatuh kami berdua dihadapan agak ramai laa org yg lalu lalang.. dan jatuh di dpn ustazah dia.. kua kua kua.. malu siotttt... die tak luka apa2... cuma ego dia tercalarlaaa di dpn ustazah.. tayar dpn mmg bengkok abes.. dgn raga pecah.. dia pakai kasut dgn stokin so tak cedera.. aku yg pakai selipar jepun ni.. abes kaki tangan aku tersagat.. sakit wooooooo.. pastu ustazah dia anto kitorg pulang.. kua kua kua... sampai umah masa tuh mak dgn abah g jemput afiq kat asrama.. adik bancuhkan air dettol.. pastu tolong cuci luka.. aku da leleh2 air mata. sakit siot.. si pompuan gemok tuh terus masuk n berkurung dlm bilik.. tulis diari kot.. miahahhahaha

pastu abah balik.. mmg sebal laa tinge kene bebel.. abah paling marah sbb sejarah kitorg adik beradik jatuh moto.. ada satu bahagian di tayar tuh tak pernah pecah kalo kitorg jatuh.. tp si pompuan gemok ni eksiden moto boleh pecah mende tuh.. tah hape tah nama dia.. abah ckp mende tuh paling susah nak rosak kalu eksiden ringan spt kami... mak aku rilek jek.. alaaa dr zmn along ko sampai ke izzati sumernyer penah ranapkan moto.. biasalaaahhh tuh.. mak dah tak heran..tp rilek2 mak aku pon.. mak aku salahkan aku.. die ckp aku mcm ketek(monyet) masa bonceng.. tak reti dok diam.. n dia ckp aku berat sgt sampai si izzati takleh nak kawal.. huk huk.. bukan salah aku.. sapa soh tak brek masa kat simpang.. pastu abah aku lak g canangkan mende ni kat sumer org.. muahahah mmg dipadanmukakan oleh bdk2 ni.. ampeh.. tp sakit wooo.. aku sampai kene semayang duduk.. sbb takleh nak bengkokkan kaki masa tuh...

itulah kenangan perit di melesie.. tuh baru eksiden sikit.. blom lg eksiden teruk2.. nauzubillahimin zalik.. jauhilah kami dr malapetaka ya allah....