CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 29, 2006

ermm nak story apa erkkk... hurmmmmm... think think....
skrg dh masuk bulan pose.. mcm biasa kiter kene pose.. kepada sesapa yg tak pose.. sila jgn ajak kawan2 anda lunch kat restoran halal yaaa...

biler bulan pose ni.. terlalu sinonim dgn bazaar ramadhan... aku pon tawon ni alhamdulillah merasa laa jugak berniaga kat pasar ramadhan tepi jalan besar kampong aku.. dok jual kuih muih dan lauk2 sesikit...seronok sgt.. sambil berjual2 sambil memerhati gelagat org ramai... tp ada satu kisah laa yg aku betul2 tak puas ati.. gerai aku didatangi oleh sorg pelanggan.. tatau nama dia sapa.. ermm kasik laa nama dia minah.. minah ni dtg gerai aku sambil usha2..for your info laa kan makanan yg aku jual bertutup dan tiada dihinggapi lalat dan dijamin selamat dr habuk2 kenderaan..kire kebersihan terjamin laa kan..dia usha2 lauk tuh sambil buat muker.. nampak mcm tak menarik laaa.. sbb takleh usha secara terus dan tertutup oleh menutup tapperwer..pastu masa turn aku gi meronda2 kat pasar ramadhan tuh.. aku terlihat kelibat minah tuh membeli lauk yg turut sama dijual oleh aku.. yg aku hangin tuh.. lauk itu dihinggapi lalat dan tidak ditutup sama skali.. kalo ikot logik akal laa kan.. sure lauk ittew dimasuki habuk2 dan debu2 dr kenderaan..aku terasa ingin menerangkan kepada minah itu.. bahawasanya lauk itu agak kurang bersih.. tetapi siapalah aku kan.. aku cuma insan kerdil di pasar ramadhan itu (sbb gerai aku kecik giler... dah laa kat ujung skali)...
pastu plak.. yg bestnyer.. dekat2 pukul 6.45 ptg.. aku mula lah bungkus2 lauk2 yg tak abes (biasanya kuih2 sold out)...pastu kasik2 kat jiran2 seperniagaan aku.. pastu diorg pon balas balik dgn juadah yg tak abes diorg jual.. maka penuh laaa meja makan kami dgn lauk2 yg diberi oleh jiran2 kami... hahahah seronok sgt.. cuma perlu masak nasik jekkk.. takyah masak lauk kuih malahan kami takyah nak bancuh air.. kecuali kalo abah nak minum air panas.. ini disebabkan kami selalu dpt air tebu dan kacang soya secara percuma..
sooo syiokkkk...ittewlaaa secebis kisah aku di awal ramadhan yg lalu...sekian time kacih